zondag 16 december 2012

Hieperdepiep Hoera



Tutorial/Workshop stepcard



Hallo allemaal

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie iets te laten zien.Ik laat jullie een kaart zien met een werkbeschrijving.

Gebruikte Materialen:

* Mallen: Lin en Lene 1201/00131201/0014 en 1201/0011
* Vintage label 6002/0144
* Vintage flourish 6003/0027
* Tekststempel 6410/0005
* Kleuren kaartkarton: hagelwit, heide, nootbruin en lichtroze




Ik wil jullie vandaag laten zien hoe je een eenvoudige stepcard kunt maken.
Allereerst snijd je een strook bruin karton van 30 x 15 cm
Deze ril je op 3, 6, 12 en 18 cm en vouw je in onderstaand model



Dan snijd je drie stroken van het heide papier, te weten 2.6 x 14.6 cm, 5.6 x 14.6 cm en 11.6 x 14.6. cm.


Je beinkt alle randjes met bruine inkt en mat ze op de kaart


Daarna snij je 2 keer de rand mal uit wit karton en blend deze met bruine inkt.


Een van de randen zet je op de rand en de andere helemaal aan de voorkant van de kaart



Voor het blenden laat je het papier in de mal zitten zoals hierboven. Je krijgt dan een mooi effect.


Hier kan je het goed zien dat het papier geblend is. Teken de mal na op de achterkant van het bruine karton en snijd hem uit. Plak de roze hier boven op.
Snijd met een andere mal het plaatje uit en teken de mal na op wit en snijd deze iets groter uit.
Plak dit in het midden op het bruin met roze.


Dit zijn de gebruikte mallen:

En dit is mijn kaart geworden.




Ik hoop dat jullie mijn kaart weer leuk vinden en wens jullie een fijne dag toe.

Groetjes van Ineke

2 opmerkingen: